fredag 13 november 2009

Att handla är skoj!

Och roligare ska det bli...
Jag förbannar mig själv varje gång jag är på affären och handlar och kommer till kassa. (Och nu menar jag inte att jag förbannar mig själv över de där chokladkakorna som någon alltid råkar lägga i min vagn, som jag måste betala och sedan trycka i mig :) Jag har gett upp, jag är godisgris utan dess like) Nej, jag blir irriterad över att se att jag alltid tar nya plastpåsar. Endast två gånger har jag haft med mig tygkassar när jag handlat. Och jag ska erkänna att det känns som det är jag och pensionärerna. Men nu är det ändring på det! Tygkassar ska sys, OCH användas!
Tyget är fyndat på en sommarloppis. Mönster: Har kikat på Norrmejeriers mörkblå tygkasse som man fick på affären för några år sedan.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Du är inte ensam bland pensionärerna om att ha tygkassar, jag gör det med!:) Sydde ett antal färgglada shoppingkassar för några år sen och använder de fortfarande. Det är inte bara snällare mot miljön, det gör shoppingen lite roligare också!

    SvaraRadera