lördag 2 januari 2010

Julklänningen

Här kommer bildbevis på att det blev en julklänning till äldsta barnet.

Har gjort om modellen från Meedoms lite. Att sy den gick sååå himla bra och allt bara flöt på :)






















Tyget kommer från stoff & stil, knappar från farmors samling, spetsen har även min farmor virkat. Tryckknappar på baksidan och även ett rynk för att det skulle bli bra.


Hade tänkt mig ha tyll som en underkjol... Men när jag provade mig fram såg det hellöjligt ut, min kära dotter såg istället ut som en boll, så jag skippade det!

2 kommentarer:

  1. Vilken söt! Gillar skarpt det där tyget, men har tyvärr inte införskaffat något...ännu i alla fall =)

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin klänning! Störst-dotra måste ha känt sig jättenöjd!

    Och tack för den uppmuntrande kommentaren på mitt patetiska försök till en kjol. Det är tanken som räknas? eller hur??

    SvaraRadera