måndag 5 september 2011

Kolla , kolla, kolla!

I sommras ropade jag in några gamla fina lakan för en väldigt liten peng.
Nu har en del av dem blivit gardiner!
För att inte få alltför mycket ångest så har jag gjort det lätt för mig. Har endast sytt en kanal, alltså två sömmar.
Blir jag less gardinerna kan jag alltid sprätta bort sömmarna och, tada, ha mina lakan igen :)
Det som fick mig att prova var min svärmor och svägerska. För jag är en sådan person som gärna hittar på loppis och sedan inte vågar göra om, eftersom jag KAN ju ångra mig i framtiden... Typiskt mig!
Men min kloka svägerska sa:
Du har ju ändå kvar sakerna. Och när de hänger i köket får du ju se det vackra varje dag istället för att ha det undanstoppat!
Mycket klokt sagt tycker jag. Sakerna ska ju användas och inte bara ligga och damma :)

1 kommentar:

  1. Mycket har jag fått höra - men KLOK.... mja...!!? Tack!!:) (det ska kenneth få höra!)

    Hissgardinen blev ju jättefin! Så roligt när man gjort det själv oxå!

    Ha det så bra! / Svägerskan

    SvaraRadera