söndag 14 april 2013

Inte riktigt vad jag trodde.

Utbildningen.
Förra veckan drog den igång, och jag var totalt överentusiastisk!

Lite förvånad över de som som var där... Många av dem kring 45- 60 år. Men framförallt: datatekniker, ingengörer, läkarsekreterare... Och jag.
Jag berättade INTE vad jag arbetade med.

Började lugnt med att få känna och se olika jordtyper. Intressant. Man tror ju inte att det ska finnas särskilt många, men det gör det.

Efter lunch, PANIK!!!: MATTEUPPGIFT, som vi tackochlov gick igenom tillsammans!
Men fattade jag något? NEJ!!!
Hemuppgift: MATTEUPPGIFT!!!

Har jag inte fattat innan eftermiddagen så skiter jag i detta.
Jag blir såååååå frustrerad! Varför fick jag jag detta usla tålamod? Och framför allt: Varför fick jag en ärthjärna!?

Jaa, jag vet jag måste försöka ha tålamod. Måste försöka. Och jaa, jag vet att jag inte har en ärthjärna, men den beter sig ju som det!



1 kommentar:

  1. Jag tror inte du har en ärthjärna, isåfall har jag också det. matte är INTE min starka sida. :) Men ibland undrar jag om det är lärarna som inte kan förklara. För det kan göra stor skillnad!! En del lärare vi haft i preprandkurs har gjort så logiskt och enkelt, medan andra krånglat till det. Ge inte upp, be maken om råd ifall han kanske kan hjälpa?!?!

    SvaraRadera