onsdag 22 januari 2014

Grubblat lite till...

och kommit fram till följande grödor som jag ska försöka driva upp här på gården :)

Morötter
Palsternacka
Spenat
Broccoli
Persilja
Dill
Ärtskidor
Isbergssallad
Plocksallad
Purjolök
Gul lök
Rödbeta
Liten busktomat
Solrosor
Ringblomma
Penséer

Det blir alltid för mycket. Men jag lär mig varje år något nytt om var och när jag ska plantera. Så förhoppningsvis går det lite bättre i år än tidigare år.
Ska även köpa någon gurkplanta. Förra sommaren åkte vi bort en vecka och när jag kom hem hade vår käre husvakt inte vattnat :( Så det var ordentligt kört för gurkorna.

Men nya tag i år :)

Tankar om växthus är normalt för min hjärna såhär års också. Men att komma fram till vad som funkar och hur det ska se ut, det grubblas det på varje år. Och jag fortsätter väl med de tankarna några år till. För nog fasen är de dyra de som man kan beställa efter...


Tänka sig att ha detta på sin gård... WOW!
Finns på denna blogg:
http://clindmark.wordpress.com/

2 kommentarer:

  1. Ifall du får mycket av något är jag mer än intresserad av att köpa!! Jag är helt besatt av ekologiskt och vill verkligen gynna ni duktiga människor som odlar och tänker ekologiskt. Kram Jenny Å

    SvaraRadera
  2. Apselut! :) Köp en plocksallad- fröpåse och du har härlig sallad hela sommaren. Men självklart hör jag av mig om jag lyckas med något i sommar :D

    SvaraRadera