söndag 18 april 2010

Presenter och gammalt


Har fått en förtidig fördelsedagspresent, men det gör ju absolut inget. Jag är löjligt förtjust i att öppna presenter! Därför tycker jag att jag var väldigt mogen när jag lät mina barn hjälpa till vid paketöppnandet :)



Dessa är från min svägerska med familj. Jag älskar frökorten, men aldrig haft något i min ägo. Men imorgon är det jag som planterar smultron och hoppas på god skörd!









Bild nr. 2 är en härlig låda som jag fick när jag ropade in en hel massa gammla glasflaskor, superfin tycker jag. Glasflaskorna var vanliga, sådana som står i lådan. Men en del var även i brunt glas.



Visste ni förresten att du får rötter minst dubbelt så snabbt från ett skott om du ställer det i en bruntonas glasflaska istället för en ljus. Jag hade då inte tänkt på det innan en jobbarkompis påpekade detta :)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hoppas nu att det blir något med smultronen! Är själv sugen på att prova!!

    Jättefin låda!

    Åhh det visste jag inte att man får rötter dubbelt så snabb i en bruntonad! Gäller bara att komma ihåg det nu! Jag mitt svammel kommer väl att stå där och... "få se hur var det nu klar eller bruntonad??"

    Hoppas ni har det bra på vischan!! Saknar dina inlägg på bloggen - men jag vet man hinner inte allt!!:)

    Ha de´gott!

    Kram svägerskan!

    SvaraRadera