fredag 30 april 2010

Valborgsnytt

Det var verkligen länge sedan jag knuffade in ett inlägg.

Ni måste ju även tro att jag slutat sy! Det har jag verkligen inte gjort. Men ibland är det väl mycket på andra håll som jag har tankarna på och måste sortera upp lite.
Dessutom är jag riktigt kass på att avsluta saker, tycker jag. Jag sätter igång projektet här hemma och min käre karl avslutar det. Men sydda saker avslutar han inte ;) Så jag har en hel del projekt på G, men så påbörjar jag ett nytt...
Men det måste ju finnas fler som jag där ute..? Hoppas jag :)

Här kommer en fördelsedags present (för tidig) och ett loppisfynd från igår. Var i Skellefteå igår med en underbar vännina, Secondhandmamman, vi harvade runt på de största loppisarna och våra duktiga barn hängde med. Då på Solkraft hittade jag en finfin lampa, men var skulle jag ha den... Tycker själv att den passar bra i hallfönstret.

Blomman kommer från en av mina storasystrar, det blev 4 vita pelargonier allt som allt! Helt underbart vackra. Tycker det är skojjigt när människor hinner uppfatta allt som jag säger och kanske sortera ut alla fjantskämt och överraska mig med det jag verkligen vill ha :)
Min syster ringde och hörde om jag var hemma, hon ville komma om med presenten nu, eftersom den var levande... Sist hon kom med en levande present var det 2 hönor och en tupp!

Jag hoppade in i duschen och funderade ut hur jag skulle rymma det nya djuret! Skulle det vara kaniner hon kom med denna gång eller mer hönor!? Men eftersom vi har hästarna nu så blev det nästan en lättnad över de fina blommorna :)






Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar