måndag 31 maj 2010

En målardag...

Fick en försenad morsdagspresent eftersom både jag och min karl har jobbat hela helgen. Ja, först och främst fick jag plastblommor som mina barn gjort själva, superfina! Min sambo kom hem med en sprayflaska med målarfärg, han känner mig :) Det tog väl ungefär 1,5 timme så hade jag använt upp min present. Men det var svårare än jag trott att spraymåla den gamla rottingstolen. Så det blev att pensla en del också.

Stolen var lämnad här i huset när vi flyttade in. Han som bodde här tidigare lämnade en hel del saker. T ex. köksbordet och stolarna tyckte vi var så pass robusta (med tanke på att barn har lite svårt att sitta stilla och kan tippa med en lättare stol) så de har fått stå kvar, still going strong. Köksmöblerna skulle jag vilja måla också.

Men stolen som sagt... den tyckte jag var så himla ful så jag tyckte att min granne kunde få den. Men det blev aldrig av. Så nu när jag tittade på den (den har stått i vår lilla stuga ute på gården) så hade jag helt enkelt ändrat uppfattning.

Korgen hade min mamma med sig på sina gympapass för att ha sina träningsgummiband i till de deltagare som skulle vara med. Men nu kommer den nog att bli placerad i köket. Tänkte ha den som uppsamlare av de leksaker som barnen tar ner under dagen. Man känner sig kanske lite mer motiverad att bära upp alla saker om man har någonting fint att bära dem i, trodde jag ja! :)

1 kommentar:

  1. Vaaa!!!! Har du haft denna skönhet hela tiden? Ja tänk vad man kan ändra uppfattning om saker!:) Åh tur är väl det! Supersnyggt!!! Stolen var bara för...ja jag hittar inga ord!! Mycket nice!

    SvaraRadera