tisdag 11 maj 2010

Jag har sytt!

Äntligen! Jag har tagit mig några minuter vid symaskinerna. Det är långt mellan gångerna tyvärr, men det är mycket som snurrar i skallen så jag blir alldelens vimsig.

Tycker att den blev lite väl lik en pyjamasklänning, men den tar sig. Det är ju tänkt att passa in i äldsta dotterns sommargarderob. Hon blev nöjd i alla fall. Tänk den dagen när hon säger, Nä du lilla mamma, jag vill inte ha den, den är ful! Hjälpas, jag njuter av att hon gillar hemsytt och att hon faktiskt får välja en del tyg själv :)




Klämmer in en vårbild. Vi hittade ju tussilago, underbart!

1 kommentar:

  1. NÅGRA MINUTER!!!! För mig skulle det ta jaa... några veckor!!:) Du är för duktig. Vad kul att hon blir nöjd! Men så är du ju så duktig på att sy oxå!

    Ja visst är det härligt med vår!!!! Man måste riktigt hejda sig med allt man vill göra.... dock säger mannen att jag inget får göra tills jag målat barnens dörrar klart....huufff...

    Ja den var ju jättefin din gamla våg!! Såg den vid vårt senaste besök men glömde säga det!!:) Vilket minne!

    Hälsa!

    Kram kram / svägerskan

    Psst... hur går det med tomatplantorna då?

    SvaraRadera