lördag 10 juli 2010

Äntligen loppis!

Idag har det hunnits med både auktioner och loppisar, jippey!
Auktionerna var det några saker jag gillade, men ingen direkt WOW- upplevelse. Det blev istället två loppisar. En i Svansele och en i Holmträsk (bredvid Bastuträsk). De var riktigt bra bägge två.
I Svansele fyndades böcker: en gammal barnbok, LortSverige samt en Quinnan och hemmets nya kokbok (tycker namnet var kusligt, men ett par roliga recept hoppas jag på!) Ett par fina gammla kakformar också, som passar utmärkt till ljusstakar.

I Holmträsk fann jag pussel och spel till barnen för en mycket billig peng. En kruka till mig OCH... jag brukar aldrig ha riktigt tålamod att riktigt rota igenom saker ordentligt på loppis, på så sätt missar jag ju en del säkerligen... Men idag gick jag igenom en stor pappkasse med gamla små böcker.
I botten finner jag: Raskens. Lycka! Ni vet den serie som gick på Tv vid -90, Sven Wolter...
Får se hur lätt det egentligen blir att läsa den, Wilhelm Moberg tycks vilja lära mig gammelsvenska :)

1 kommentar:

  1. Söta de var de små formarna. En av få anledningar att längta till höstens mörker? :)
    Tack återigen för fredagen och lördags besök! Trevligt som vanligt :)

    SvaraRadera