tisdag 13 juli 2010

Mera loppis...

En sväng ner mot Mårdseleforsen har det blivit idag eftersom vädret var mer mulet. Det resulterade i 5 loppisbesök, kunde varit 8 st, men 3 var stängda. Men vilken skillnad det är på loppisar. En del är lätta att hitta saker på, andra är det lite mer krångligt. En del jättebilliga, men en del jättedyra!
Blev jätteförvånad när jag ser en provdocka. Tar några älgkliv dit och ser att prislappen ligger på 95 SPÄNN! Wow! Men ägarinnan blev lika förvånad som mig när hon hörde mig säga priset. Suck!
Tittar omkring och ser en fin virkbok med underbara kronor i. (Nepp, jag kan inte virka, men skulle vilja) Ägarinnan har nu letat reda på mig och säger att priset var OK, men jag får det för 90 riksdaler ändå. Provdockan bor numera hos mig :)

Det här är en del av fynden idag...




Och imorgon är det auktion. Det ska bli roligt att fara och titta. Loppisar brukar vara liiite roligare nuförtiden. Men vi får se :)

2 kommentarer:

  1. Åh så charmig blogg du har här! Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Såg din kommentar inne hos Anette och blev nyfiken på din blogg :)

    Det ser jättefint ut här inne, så nu skall jag kolla lite mer!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera