torsdag 27 oktober 2011

Idag blev jag en ny människa!

Eller hur det nu var..? :D
Nja, inte en ny människa kanske, men efter en rolig dag med många skratt så har jag kanske lärt mig något.
Men som hon sa, ni vet, hon jag skulle åka och lyssna på idag, angående självkänsla. Hon sa en hel del saker som är så jäkla självklara. Och helt och hållet uppenbara!
Det är ju inget nytt sensationellt trick som man bara kan trolla fram, men lite tips och idéer kan man ju få för att ge sig en spark i arslet nästa gång jag klankar ner på mig själv, utan anledning.
Förvånade..? Nepp, jag står för att jag är kändiskåt!
Jag är nu ledig: FREDAG, LÖRDAG och SÖNDAG :) Härligt, härligt!
Hoppas att jag kanske får ett ryck och vill röja undan i syhörnan, städa och kanske baka? Om inte, nähä, då får det bli en annan gång då.
Såg detta recept i dagtidningen häromdagen. Potatisbakelser är ju helt underbara!

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att "kursen" var bra och givande. Du får lära mig dina nya knep och knåp sedan ;)
    Instämmer att potatisbakelser är så himla gott! Var svårt att kika närmare på receptet ovan, men om det står att du ska kavla mandelmassan är ett tips att kavla den istället och lägga som ett lock. Latmasken i mig har talat ;)

    SvaraRadera
  2. Så roligt att kvällen var inspirerande!! Var på vippen på att ringa och säga att jag hakar på men det blev shopping på stan i stället - en ny jacka på rea!!:) Jag och mina manier, tror det har att göra med alla ärvda jackor jag hade som liten! I 5:an minns jag att jag fick min allra första egna jacka, röd med päls och nu blev det en svart med päls!!

    Ja det är verkligen inte lätt att inte klanka ner på sig själv... men jag FÖRSÖKER att tänka på att "Nej tusan heller - jag är VÄRD att må bra!" trots mina fel och brister.... och brister det, jaaa då försöker jag att tänka att jag gör det bättre nästa gång!.. Lätt är det inte.... men jag håller tummar och tår för att du lyckas stort - för det är du värd!!! Nu får du inte missförstå mig - för vi tycker du är superbra som du är - men att du får känna det själv också - menar jag!!


    Ursäkta att jag var så himla talfattig förra helgen!! Kände mig supertråkig! I had a lot on my mind! Men ni är så himla supergulliga och man känner sig alltid så himla välkommen hem till er! ( Ni har inte ett rum för uthyrning??;)) Tack för den goda maten!

    / Linda

    SvaraRadera