onsdag 4 april 2012

Kanske blir något ändå...



Idag har det planterats om en hel del plantor. Men jag har lärt mig med åren att inte "över-plantera". Jag har annars varit riktigt duktig på det, alltså: plantera så många sorter att jag måste kasta bort hälften av dem för att jag inte har plats till det.
Jag har ett litet hus, inget växthus, you see? :D
Nu har jag några av varje som jag koncentrerar mig på. Då kanske det blir något, hoppas :)
***
Påsken har smugit sig på här...
Men jag är en av dem som kommer att arbeta heeela helgen.
Men det gör inte alltför mycket, jag får ju lite mer kosing.
Köksbordet har fått en lakan med monogram och spets.Den härliga brickan från förra året får hänga med denna påska också. Mina nya sticklingar får stå i centrum ett tag.
Denna typ av pelargon heter Tango.
***
Ta hand om varandra, och komihåg att leva här och nu!

1 kommentar:

  1. Är det en sådan pelargon med väldigt många små blommor?
    Pelargon var mormors favorit och hon hade sådana på kistan i kyrkan.
    Kanske inte världens vanligaste begravningsblomma.

    SvaraRadera