måndag 14 maj 2012

Ich habe been shopping!

Nee, jag läste aldrig tyska när jag gick skola. Men fejktyska kan jag riktigt bra!


Dessa pinaler har landat hos mig.
Den första fick jag av min svägerska i fördelsedagspresent. En krona som jag tänkt ska prydas med luktärt under sommaren :)



Den andra är en "gammeldags" trådkorg. I LOVE! förra sommaren var jag och familjen på en auktion med MASSOR av äldre saker. Men, där blev det så grymt dyrt. Och där fanns det suuperfina korgar... Men denna gick på 70 riksdaler och var ju betydligt mer överkomligt.


Nää ni, detta duger inte. Bara lyfta arslet och städa. Det har nog aldrig varit så igengrott som nu...

3 kommentarer:

  1. Fuskspråk är toppen! Danska är en favorit! Ibland kan jag dra till med lite finska för det är det ju ingen i min närhet som fattar! Haha!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åååh, underbar trådkorg!!!!

    Och du......tusen tack för dina fina ord!
    Många kramar Erika

    SvaraRadera
  3. Så vackert! En sån där korg spanar jag också efter när jag är på loppisar och auktioner. en dag ska väl jag också hitta en :)

    Jag önskar dig en strålande dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera