måndag 1 oktober 2012

Den underbara helgen!

Jag har haft en helt awsome helg!
Jag tog mig i kragen och åkte på kurs. Jag har länge velat lära mig att tova, och så bidde det.


Har fått härliga förslag på vad jag skulle kunna tillverka när jag var där under helgen. En kompis till mig gav som förslag att jag skulle tova ett par kalsonger i Heman- modell, med extra buntning fram... Men jag måste tyvärr göra er besvikna, det blev ett par vantar istället :D
Men vem vet... I framtiden kanske ;)
Mina vantar hänger nu på tork, men kommer snart till användning. Min yngsta har redan sagt att hon vill ha ett par fina vantar hon också.


Har haft turen att träffa underbara människor som älskar djur och var lika exalterade som jag med att börja tova.




En del av oss tovade sockar, eller tofflor...
 

 
 Denna platta med bollar blev tillslut en väska...
 
 
Här har vi några utav alla fina alster som vi gjorde under helgen.

 
Vi höll till i natursköna kyrkstan i Lövånger.
Härligt!

3 kommentarer:

  1. Kul att du gillade att tova -och att du gjorde nåt användbart! Lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera
  2. Min bästa vän Josefin var på kursen. Hon sa att hon träffat en tjej från Norsjö. Och jag sa, kanske är det du...Hon kände inte till din blogg, jag ska ge henne adressen. Kul!

    SvaraRadera
  3. Hej hallå! :)
    Jag är kompis med Jag Blommar-Maria och när jag berättade om tovningskursen, och om alla härliga nya bekantskaper så kom hon att tänka på denna blogg! Och världen är inte så stor! :) Kul att ha hittat hit! Jag kommer tillbaka!

    SvaraRadera