onsdag 12 december 2012

Reality slaps you

in the face!

Det har den gjort idag...
En underbar jobbarkompis ska gå skola. Och samtidigt som jag är så otroligt glad för hennes skull så är jag så fruktansvärt ledsen. Avundsjuk.
Tycker att hon gjort det så himla bra att tagit sig in på den utbildningen hon vill gå, helt magiskt bra.

Och när man tänker på vad jag vill gå... Så blir det stopp. Kommunen har inga pengar. Den utbildningen verkar inte ge något. Inget jobb i alla fall.

Har sökt ett annat jobb här i kommunen, men det gick inte. Det är istället sjukskrivna som går före. Och det är bra att de kommer ut och arbetstränar, men vi andra som söker har faktiskt ingen chans mot dessa eftersom arbetsgivaren får bidrag för dem.
Var jag egen företagare skulle jag säkerligen göra samma sak. Allt handlar ju om ekonomi i slutändan. 

Någon dag finns säkert just DEN utbildningen där mitt framför mig, men det känns inte som det just nu tyvärr.

Spytt galla klart för idag...

2 kommentarer:

  1. Men vad du är gullig, en liten tår i mitt öga ska du veta! Men jag tycker det är så tråkigt att du inte verkar hitta det du vill göra, jag tror att det finns därute redan. Bli inte insnöad utan försök se möjligheterna. Jag är sämst på pep-talk, men finns alltid här om du vill ha stöd eller hjälp med nåt. Jag är en jävel på att googla fram saker ;) Kram!!

    SvaraRadera
  2. SKIT! kul för henne men tråkigt för andra som trivs i sällskapet! Och tråkigt att inte komma dit man vill NU!! Men stor kram iallafall!

    SvaraRadera