söndag 6 september 2009

Äntligen!

som Gert skulle sagt...
Jag har fått kontakt med min overlock :)
För drygt en vecka sedan tog jag kontakt med den närmaste sytillbehörsaffären. Men mannen som jobbade där var inte alls tillmötesgående eller vänlig när jag bad om hjälp med maskinen. Jag föreslog att jag kunde komma dit och han kunde visa hur maskinen fungerade och kanske där börja förstå vad jag gjort för fel... Men icke sa nicke. Jag trodde ju att, eftersom det var samma märke så skulle han faktiskt hjälpa mig.
Ja ja, jag tog kontakt med tjejen som hade sålt maskinen till mig. Tack och lov! Hon tog sig tid, per telefon, och förklarade vissa väldigt enkla punkter som jag inte hade den blekaste aning om. Allt löste sig!
Nu förstår jag verkligen andra sybloggare som kan sy snabbare. Så härligt att kunna använda båda mina maskiner. Jag är superduper glad!
Här är en dreggellapp, ett bra försök till i alla fall. (Ok, den är inte riktigt klar, men jag ville bara visa...) Tyget kommer från Ohlssons tyger (för ca 4 år sedan)















De här har jag tänkt ha som vetevärmare till mina nära och kära. Har en själv som jag köpte på en marknad för flera år sedan, den är jättebra.

2 kommentarer:

  1. Du har du några tips till en annan okunnig overlockare? Får inte alls till mina sömmar!

    SvaraRadera
  2. Jag har råkat ut för nästan samma sak med min "symaskinsgubbe". Han ville inte hjälpa mig och serva en maskin för att jag inte har köpt den av honom! Dumma farbror. Hans butik får inte lika bra omdöme av mig längre. Hoppas att det inte är samma butik?! Vilken tur att du kunde få hjälp via telefon istället =)

    SvaraRadera