måndag 21 september 2009

Väska



Äntligen har jag gjort en väska, det var på tiden! Har ritat en hel del under helgen, försökt få fram ett mönster som jag skulle bli någorlunda nöjd med. Det har tagit sin lilla tid, och jag vill oftast att det jag syr skall gå snabbt och bli bra. (Lite krav? jo, lite för höga kanske).
Det här blev alltså resultatet. Är nöjd. Har provat med vliseline och nog blev den en hel del stelare. Tycker om tyget skarpt! Det är inköpt på Åhlens. Den är fodrad med återanvänt äldre lakan.

Fler väskor ska det väl bli hoppas jag :)


Jag och dessutom haffat Minelo på affären idag. Hon ska få hålla en lektion i fuskgylf syende. Det ska bli skoj!

4 kommentarer:

  1. Hejsan! Åh så trevligt, med andra kreativa bloggare som bor i närheten=) Tack för kommentaren. Jag har två länkar längst upp till höger på min blogg. Mjuka tyger och JNYdesign. I dagsläget finns bara två motiv upptryckta, piraterna hos mjuka tyger och apor lejon hos JNYdesign. Trollen går att förhandsbeställa hos Mjuka tyger. Men håll utkik jag kommer att meddela eftersom när tyger blir tryckta. Där emellan visar jag bara upp det jag ritat och som jag förstås hoppas blir till tryck. Ha en superkväll, nu ska jag till mamma och pappa och äta middag=)

    SvaraRadera
  2. Håller med Johanna, kul att hitta fler bloggare häromkring! Jag bor också i Skellefteå

    SvaraRadera
  3. Fick en väska när jag var till USA och den är jättesnygg. Kanske du kan titta på den och sy upp några liknande.

    Helén A

    SvaraRadera