söndag 18 oktober 2009

Nytt och nytt

Nytt sovrum och nya gardiner. Eller, nja... vi har äntligen bytt sovrum med barnen, varför skulle vi ha ett gigantisk rum som vi bara "sover" i. Det blev i alla fall superbra, mycket nöjd!
Nya gardiner i bägge rummen har kommit upp. Riktigt skojigt att sy gardiner för en gångs skull även om jag var nöjd när det var klart, lite långtradigt att sy med raksöm i över en timme...
Tyget i barnens rum känner de flesta säkert igen, Ikea såklart. (Barnen + en kompis till dem var i rummet när jag hängde upp dem i bägge fönstren. Log när jag fick höra: Wow! i en kör :) I vårt sovrum hänger gardiner som jag hittade i samma veva som ikea-tyget men på en loppis i närheten= billigt!

En liten notis bara, ja, det ska målas vitt på väggarna i bägge sovrummen.






3 kommentarer:

  1. Vad kul att du ger dig till känna!:)
    Och jisses vad kreativ du verkar vara.. du kan inte dela med dig av en gnutta kreativitet? Känner någon som skulle behöva det...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm för tjejorna! Hoppas på att få se det slutgiltiga resultatet av rummen inom en snar framtid :) Ska bara komma på hur man på bästa sätt vräker min lille inneboende först :P

    SvaraRadera