måndag 19 oktober 2009

Rött i mitt hem


Kolla in vattenkannan... Det var nog bland det första jag såg när vi kom in i vårt hus (när det var visning för de som var intresserade av att lägga ett bud på kåken) där på diskbänken stod den. Att det var en gustavsberg är ju ganska förvånande egentligen eftersom jag bara hade sett detta märke på toalettstolar tidigare. Mmm, alltid lär man sig något nytt :)
Den enorma kak/bröd/vad du själv vill ha det som- burken såg jag på en loppis i somras. Det var min fars sambo som hade den på sitt bord. Jag såg ju, även om det var sommar, att alla pepparkakor skulle finnas i denna burk vid juletid. Tycker den är krövligt fin!


3 kommentarer:

  1. I love them! Vilken tur du hade som kunde smuggla ner vattenkannan under tröjan så ingen såg att du permanent-lånade den...

    SvaraRadera
  2. Gubben lämnade ju huset med möblemang, jag slapp ju gömma den under min tröja :) Dessutom skulle människor märkt det på en gång särskilt Magnus! ;)

    SvaraRadera
  3. Burken får två tummar upp från oss! Eller åtminstone innehållet vi fick smaka av igår :P Tack för besöket!

    SvaraRadera