fredag 24 september 2010

Äntligen sytt!



Har haft det hängandes över mig, men tillslut tog jag tag i det.
Äldsta dottern har klagat över att ha långkalsonger som liknat shorts...
När jag tvärgjorde de randiga igår och såg resultatet så tvivlade jag extremt på att hon skulle kunna ha dem, de blev riktigt långa... De satt perfekt!
Det kanske bara är att inse fakta: Ungar växer så det knakar under sommaren. Dessutom var det en underbar sommar så det har ju mest varit klänningar och shorts för hela slanten. Då blir det en överraskning när hösten kommer, när kläder helt plötsligt är för små.
Det enda minuset var väl att på jeansen sydde jag fast ett kittymärke, det blev för långt bak. Men men, annars är det bara plus! :)

1 kommentar:

  1. Men så fina!! Ja det är så skönt att få känna sig klar med saker som hänger över en - att man blir nöjd med resultatet, som du med all anledning har - så är det ju en jättebonus! Ja vad de växer de små liven!! Inte klokt!

    Hälsa familjen!

    SvaraRadera