torsdag 16 september 2010

Less!

Alla dessa krav på hur man ska göra och hur det ska vara! Jag kan bli galen!
Hur gör alla för att det ska fungera egentligen, ja, ja, ja, prioriteringar...

Jag ska vara snygg, vältränad och smidig både verbalt och kroppsligt. Ha de senaste kläderna av de finaste och dyraste märken.
Javisst, bilen ska vara av senaste modell, annars går den ju inte att åka i utan att skämmas ihjäl. Garaget ska ju också ha en viss standard, eller hur?
Senaste skotern och är snyggast och går snabbast, och skynda sig byta när årets nyaste modell kommit ut på marknaden.
Jag ska vara snabbast på jobbet, trevligast och den som alla kan fråga eftersom jag vet allt.
Vara en supermorsa som alltid har tålamod och mycket tid med barnen.
Kvalitetstid med karln.
Baka, laga mat...
Ha ett välstädat hus som skiner, med de senaste möblerna där allt ska matcha.
Middagsbjudningar och fikastunder...

Joo, dessutom ska du ha ett kontorsjobb som jä-ligt välbetalt!

Vad är jag då?
En halvhängig morsa som älskar sina barn över allt annat. Som även har märkt att jag kanske inte har minst tålamod, det finns andra som faktiskt är värre.
Har en underbar karl som gör allt och lite till.
Har en 87;as audi som är lite villkorlig, men funkar så länge den funkar :)
Mitt hus skiner inte, eftersom det oftast faktiskt är jag som drar in att damm och hö från ladugården.
Snygg och vältränad..? Jaa, om ni frågar mina barn så tycker de nog att jag är riktigt OK. Dessutom tycker de att jag har superstora tuttar, (jag skulle faktiskt lätt kunna klä ut mig till karl eftersom jag har lätt för att svära och är en planka) så jag lever på de komplimangerna!

Tjingeling!

1 kommentar: