söndag 12 september 2010

Favvofilmer

Visst har väl alla sina favoritfilmer tror jag... och tro det eller ej, det har jag med! Ha ha ha!
Är dålig på att kunna sätta mig ned och se en film, har inte riktigt ro i kroppen till det. Men ibland så har jag lyckats.
Men just att sätta in filmer i en topp 10- lista, nja, det kan jag nog inte. Jag kan dra till med några, men de flesta har nog alla sett och jag är en sån som kan fastna i gamla filmer...

- Pretty Woman,
det är ju en klassiker. Underbar saga med helt omaka människor men helt... MAKA.

- Dirty dancing,
klassiker även där. Alla låtar och moves gör ju att man överfaller sin egen karl ;)

- Broarna i Madison County.
Vilken bitterljuv berättelse. Många tror jag kan tycka den är seg. Men, den är helt magisk, med tårar på slutet såklart.

- Terminator I och II (snälla hoppa över de andra)
Otroligt bra filmer helt enkelt!

- Sällskapsresan I och II.
Vem kan inte falla litegrand för Stig-Helmer?

- Vi hade i alla fall tur med vädret.
Kult! Underbar humor, min humor :)

- Göta kanal (vem drog ur proppen)
Härlig svensk film.

- Höst legender.
Har nog en lite thing för bitterljuva filmer. Lång film (jaa, en långfilm) men total kärlek och total sorg.

- Meet Joe Black.
Bitterljuv...

- Thelma & Louise
Tjejer kan. Att tjejer verkligen kan ställa upp för varandra och känna varandra varandra utan och innan. (Får en att tänka på att man har sina få, men helt underbara kompisar som ställer upp, utan en massa skitsnack och skvaller!)

- Crash (den är nog bara 5-6 år gammal!)
Verkligheten..?

- Jönsonligan dyker upp igen
Humor :D

- Spirit
Kan inte se den så ofta, jag gråter så fruktansvärt. Såg den första gången på bio med syrran, vi grät efter 1 minut! Hästar+ bra musik= Tårar!

- Sex and the city (lite mycket dramaqueen över sig, men har man följt tv-serien så.. :)
Mr Big! Ja, tjejerna vill jag också följa.

Har ni inte sett Broarna i Madison County, så gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar