onsdag 9 november 2011

Julmarknad i staden

Jag har börjat längta som ett tok till julen! (För att det sedan försvinner i all stress jag ser hos andra just innan julafton...)
Jag har nämligen bokat in att söndagen den 4:e december ska jag och barnen åka till stan och gå på julmarknaden på Nordanå. (Jag har bara pratat om det de senaste 3 åren, så det kan ju vara dags, eller hur?)
Och läs här hur mycket det finns att göra där! Jag trodde att det "bara" var marknad :)
Bilden har jag lånat från destinationskelleftea.se
Imorgon ska jag hämta ut lite julpyssel som jag beställt från panduro.se
En av de saker som är beställda är ljusstöpning, alltså lite av varje för att man ska kunna stöpa ljus. Det är också en sak som jag pratat om i fler år (mer än 3 år) att jag vill prova på att stöpa ljus.
Min man sa:
- Hur ska det gå till!? Du har ju inte tålamod att vänta på något.
Det kanske blir årets tunnaste ljus...

2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt med julmarknad! Är också en julälskare, men har inga måsten annat än att julen ska kännas lugn och mysig. En del tokbakar, tokstädar, tokpyntar och tokhandlar julklappar. Våga vägra stressen, tycker jag! Jul blir det ändå :)
    Lycka till med ljusstöpningen. Kunde lika gärna varit Daniels kommentar om mig ;)

    SvaraRadera
  2. Haha!! Jag ser dig framför mig i ljusstöpandes stund. En veke med ett lager stearin på! KAN bli fint det med! Kanske dom brinner ner lite fort. Lycka till!! Kram!

    SvaraRadera