måndag 5 december 2011

Äntligen



har jag hittat till Nordanå-området i Skellefteå och den omtalade julmarknaden!
Och nog var det fler än jag och mina barn som var där och trängdes. Men nu är det gjort, och det var bara så underbart mysigt och gå där. Det var allt mellan hembakt bröd, kärvar, halmbockar, kransar, änglar, mössor, vantar, kuddfodral och fårfällar :)
Det var svårt att inte få julstämning.
Jag har lånat dessa bilder från skelleftea.se destinationskelleftea.se och skellefteamuseum.se
Denna lanthandel som finns på Nordanå är helt makalös!
Men vi åker dit igen när det inte är rusning.
De har faktiskt öppet VARJE DAG t.o.m. den 21 december. Det är helt klart värt ett besök!
De har dessutom ett café.

2 kommentarer:

  1. åhh, ser jättemysigt ut!! Tyvärr blev det annat i år..men nästa DÅ ska jag dit!
    Vi väntade er i söndags!!:)


    Så de har öppet varje dag!! Tack för tipset!

    /svägerskan

    SvaraRadera
  2. Va härligt det verkar... Nu har min julstämning börjat lysa igenom höstmelankolin... Hoppas ni har det bra!

    SvaraRadera