måndag 9 januari 2012

Jag är född i fel tid...

Det brukar jag påpeka för min far utimellan.
Han håller med och säger att det var bättre förr.
***
Vi pratar främst om naturen, djur och hur vi lever...
Hur allting handlar om pengar och mycket vill ha mer. Vi ska bara HA och HA och HA.
Allt ska löna sig, annars platsar du inte i samhället. Du ska ha allt och lite till, eller hur?
Endast arbeta för att tjäna mest pengar så du kan köpa en ännu nyare bil, endast för att grannen har en årsmodell nyare än dej.
Du ska komma först, annars finns du inte.
Du ska hinna mer än alla andra, då är du bra.
Jag kan bli riktigt kräkless på sådant!
***
Mycket grubbel i tankarna nu. Drömmar, drömmar och ännu mer drömmar.

1 kommentar:

  1. Här ser jag bilder som jag känner igen! Ser att du lånat dom från mig...
    Läser det du skriver och du är nog inte ensam om att tänka på detta viset, vi lever i ett tufft samhälle. -Frågan är vad vi kan göra åt det!?
    Morgan

    SvaraRadera