måndag 16 januari 2012

Tänka sig vad enkelt och svårt det kan vara!

Känner ni igen det?
Att en del dagar kan det mesta kännas väldigt omständigt, svårt och ouppnueligt. Medan andra dagar kan dessa uppgifter kännas peppande, helt underbart bra och enkla.
Idag har jag en dag som innefattar det sistnämnda :)
Det som kändes svårt kunde jag med rätt information vända till något positivt. Fick det förklarat för mig så att jag förstod och inte behövde fortsätta grubbla negativt.
***
Jag hade fått för mig att det skulle vara krångligt med en massa pappersarbete att inhysa lantraser i min ladugård. Alltså riktigt gamla svenska lantraser som i princip är fridlysta.
Såsom hönor och får.
***
Hönor bestämde jag och min man att det skulle finnas på vår gård under 2012. Så de kommer nog att bli under våren och sommaren förhoppningsvis! Och sedan får vi se om det finns plats för något mer :)
Bilder hämtade från underbaraclaras blogg och hedemorahons.n.nu

4 kommentarer:

  1. Åh så mysigt! Jag drömmer också om höns en dag. Fast jag kan inget om dem.

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åh, var mysigt! Min högsta dröm är att kunna ha någon fjällko, lite får och kanske en gris meeeen utan mark kommer den drömmen att förbli just en dröm...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Ett steg på vägen :) Heja, heja!

    SvaraRadera
  4. Det skulle vara mysig att ha lite höns som kackla och pickar vart de vill.
    Skulle själv också tycka att det vore mysig men har man släkten i Holland blir det en del resor ditt och jag kan inte förvänta från min granna att hon tar hand om en hel bondgård. Två kattor får räcke än så länge.
    Härligt att du hälsade på mig igår, tusen tack för dina snälla ord.
    kram på dig.
    Gerda

    SvaraRadera