fredag 15 april 2016

Välkommen våren!


 Våren är ju helt magisk enligt mig!

Energin kommer tillbaka och jag får sätta fingrarna i jorden igen. I alla fall när jag ska förså.
Ute är det snö kvar på backen och det är ett himla aprilväder, precis som det ska vara.
  
Jag köpte pluggboxar, mest för att testa bara. Men det är ju underbart att kunna ha så pass många plantor på så lite yta! Särskilt bra är det ju när det är i mitt kök som allt ska rymmas...

Tackorna är inne på slutspurten nu!
Människor frågar mig om jag känner mig lugnare nu än för två år sedan när de lammade, och att det var första gången jag var med om det överhuvudtaget.
Men svaret är: NEJ
Jag är ännu mer nervös denna gång.
Mer medveten om vad som kan hända. Mycket som kan gå fel.
Men nu orkar jag inte oroa mig längre. Det som händer det händer.
Varför oroa sig innan? (undra hur länge jag kan tänka så här klokt ;) ???


Har försökt mig på att karda och spinna ullen från mina egna får.
Det är en härlig känsla!
Den är väldigt kraftig, så några sköna koftor kommer det inte att bli. Men stickesockor kan det ju bli :D


Än en gång, HIPP HURRA FÖR VÅREN! Du är så väkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar