fredag 10 februari 2012

En ekorre, med ett stänk av kattpiss

Det har varit helt underbart väder, som tyvärr vabbats iväg. Men vi kunde ändå vara ute ett tag :) tack och lov!
Men imorse när jag gick upp till barnens rum började yngsta att surra om katten och tillslut sa hon att våra lilla katt även hade lämnat spår efter sig... Hmm.
Jorå, i garderoben var det sprutlackerat med både det ena och det andra, SUCK.
Så vi har tvättat, tvättat och tvättat... I natt ska vi kanske dra igång med lite magsjuka då bara för att höja vår klädhög lite till. (Jag har en obotlig fobi för magsjuka, sjukligt rädd för att kräkas) Inte för att katten hade gjort något på kläderna, men det sticker ju ...... ( Ni får ingen härlig bild på detta)
Joo, igår kväll fick vi även ta bort en madrass, tack kissankissan...
Oj, vad jag hoppas att hon ger sig. Annars vet jag inte vad jag gör. Eller jo, det vet jag, men jag vill inte tänka på det.
***
Helt magisk att fånga en lite ekorre. denna lilla donna/ donne finns i närheten av vårt hus under hela året. Kul!
Hur lyckas man med att fånga en blinkande ekorre, I got the answer!
Och äntligen har fåglarna hittat till vår buffé :)

1 kommentar:

  1. Hejsan ... angående katten, vi har två ;)

    Efter du har skurat, men om det fortfarande stinker. Gå till apoteket och köp alsolsprit. Duscha fläcken och när det torkat har doften försvunnit.
    På djuraffärn och kanske även apoteket finns nåt att spreja (hormon?/minns inte) som får dem att lugna ner sig och sluta markera över allt.
    - Cathrine

    SvaraRadera