måndag 27 februari 2012

Tips and ideas?

Det behöver jag under denna vecka...
Har arbetat under helgen och är faktiskt ursinnigt trött. Så imorgon har jag en ledig dag som jag ska njuuta av :)
När jag kommer tillbaks till jobbet på onsdag så ska jag under dagen ha ett medarbetarsamtal och lönesamtal. Är väldigt anti till detta eftersom min chef inte ens vet hur jag arbetar eller hur jag är mot de boenden som bor där jag arbetar.
Och när jag frågar hur jag ska kunna få upp min fjuttiga vårdlön lite så fnittrar hon och säger:
- Det beror hur duktig du är!
Ja, ja. Jag vet att jag valt fel jobb när jag vill ha upp lönen. Många säger att vi inom vården gör ett OOOOTROLIGT jobb, ni borde verkligen få upp lönen ordentligt.
Men vad händer... INGENTING. Och det kommer inte att bli någon skillnad heller. (Ursäkta pessimisten inom mig som talar)
Så hur ska jag nu säga för något helt perfekt så hon faller som en fura? Tips mottages tacksamt :)
Jag skämtar bara bort allt för jämnan och har svårt att vara allvarlig, my loss, jag vet.
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar