tisdag 26 juni 2012

Nu ropar jag HEJ!

Vågar jag göra det?
Jag hoppas och tror att den elaka och ihållande koliken är över för denna gång.
Men nog är han spak min lille Prille. Men magen är igång och han äter.
Det är svårt med djur när man inte kan få något svar från dem, utan ska försöka tyda utifrån deras kroppsspråk. Men i detta fall såg jag tydligt att den sprallige bulldozern inte fanns där, isället hade jag en loj, trött och obrydd pålle. Och det är INTE han.
Han gillar att arbeta och har alltid en överväxel så att t.o.m. vuxna har svårt att hålla honom
även om han är en shetlandponny.


Och visst är han finfin min lille pöjk.

Men nog om detta nu... Detta kapitel med sjukdom hoppas jag och tror ska vara över.

Till helgen ska en ny medlem flytta in på gården.
Och det blir en hare, precis som Jet var. Det är av samma uppfödare.
Och som tur är de vara på bonnstadsmarknaden i Skellefteå!
Jag som alltid velat åka dit på sommaren, men aldrig fått tummen ur.
Och nu blir det 2 flugor i en smäll. Förena nytta med nöje! Eller nej, det blir det ju inte...
Det blir ju att förena nöje med nöje!

Kolla bara dessa bilder... Gillar det gamla och hoppas nu att lanthandeln på Nordanå också har öppet, den är ju bara helt underbar :)





Bilder kommer från www.skelleftea.se samt http://bonnstan.skelleftea.org




Och ni! Vill ni kika på min Pokonis, kolla in denna :)
http://www.girlpowerhb.se/joomla/images/phocagallery/Horses/solanget/090826/thumbs/phoca_thumb_l_090826_02-5558_pokonis_index.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar