måndag 4 juni 2012

Varför så rädd?

Japp, det är jag...

Jag vill verkligen utvecklas. Jag känner det av hela mitt hjärta och själ!
Jag vill pyssla, sy, vara i trädgården, ha djur, odla...
Jamen! Gör du inte allt det och har allt det där du rabblat upp!?
Jooo.
Men jag har det inte som jobb. Och det är ju det jag skulle vilja göra.
Min far brukar säga: " Det är bra att ha drömmar, det kostar inget".
Och det är ju så det blir, det stannar vid drömmen.

Jag har ett helt underbart liv, det har jag.
Men att få arbeta med något av det jag radat upp vore SÅ trevligt.
Kollar in utbildningar... Men sedan är det stopp.
Tänker på alla pengar och all tid det kommer att ta. Och kommer
jag ens att kunna försörja mig sedan? Troligtvis nej.
Kommer jag att kunna bli anställd, troligtvis inte...
(Har inget studielån...)

Kommer detta som en nyhet? Nee. Dessa tankar har ju alltid funnits, mer eller mimndre.

Och vad har jag då gått för utbildningar?
Medieprogrammet- Gymnasiet
Undersköterska- Vuxen utbildning
Trätekniker- Högskola

Så visst fasen har jag gått skola. Men varför inte gå något som jag får längta efter?



Och då kan jag passa på att säga HEJ på er som läser detta från det lilla område där jag bor, nu har ni något att prata om! ;)

1 kommentar:

  1. Jag har nu tagit ett litet steg....gör det DU med!! Man har mycket att förlora men MASSOR att vinna!! Nu ska jag göra det jag drömt om! Men visst är jag rädd....det ska jag inte förneka. Intalar mig att jag lever här och nu...pengar ska alltid vara en bromskloss men havregrynsgröt är inte att förakta och så har vi ju båda fantastiska familjer!!

    Stå inte tillbaka för dina drömmar och framförallt tro på dig själv!!

    Alla har vi nog ett behov av att utveckla oss själva och göra något vi drömt om, litet som stort. Du har alltid varit en förebild för mig ska du veta! Du tar tag i saker, syr, odlar, har djur och det är jag sååå himla imponerad av, så långt kommer jag inte...av rädsla att misslyckas. Och visst vet jag att man gör det ofta och att man ändå tar lärdom av det...men framförallt; MÅSTE VÅGA!

    Styrkekramar från mig!!

    SvaraRadera