fredag 3 augusti 2012

Svunna tider...

Hittade ju åt mina gamla bilder och insåg att mitt andra barn inte alls har särkilt många foton i sitt album som den äldsta har! Men det är nog inte bara jag som är sådan...
Nu har jag tagit mig i kragen och framkallat :) Tog lite tid eftersom jag inte framkallat något sedan 2008!

Något som man som menske kan brubbla på är ju att man ska leva i nuet, ALLA säger det. Och ja, det vill väl alla.
Har t ex själv varit expert på att grubbla på det som varit och tänkt att man skulle åka tillbaka och göra saker som en fortsättning. Men varför!? Jag har mitt liv NU, inte då. Så det är härligt skippat :)
Har en person som jag träffar ofta som bara ältar det förflutna och önskar att denne gjort annars. Och jag klämde ur mig att : Gör någonting åt det då! Gör det du vill. Och denne har alla möjligheter i världen till det, sluta älta!
Personen blev illa berörd och riktigt purrken. Men nu orkar jag inte lyssna på den gamla skiten som jämt ska dras upp varje gång man snackar.

Och jag då? Nee, jag tar ju inte tag i vissa saker ändå. Men jag hoppas verkligen att jag gör det eftersom det behövs. Hoppas på att hitta någon utbildning som jag ska fastna ordentligt för. Och då skulle jag gå något som JAG vill, inte vad alla andra vill eller samhället vill.

En som får mig att tänka framåt och verkligen vilja leva är min syster och allra bästa vän!
Hon har nu utvecklat flera metastaser i hjärnan nu också... Och det känns så orättvist!



1 kommentar:

  1. Du är inte ensam med att ha fler kort på förstfödde, tror vi har 3 stora album med kort på Tilde, och Tuva..? Typ några bilder ( med Tilde vid sidan om såklart..). Önskar jag kunde leva i nuet, jag försöker så gott det går, men har mer tendens att planera och gruva mig för framtiden, att jag glömmer bort att uppskatta det man redan har. läckra bilder på er ;)

    SvaraRadera