tisdag 30 december 2014

Tänka sig! Vilka tankar!

Dessutom när det närmar sig den sista dagen på året...

Jag vet att det är tradition att vara en hel hop på nyårsafton. Äta gott, umgås och skratta!
Minns när jag var yngre och min mamma levde... Då var det en stark tradition att vi och två familjer till träffades. Åt tillsammans. Lekte lekar. Dansade. Pratade och umgicks.
Vi turades om. Vart tredje år var vi hos oss :-) Vi såg ALLTID Grevinnan och betjänten.  Och fyrverkerier förståss!

Men tider ändras...
När min mamma dog så blev det ett enormt tomrum.
Vi höll aldrig i festligheterna längre. De andra familjerna bjöd in oss de första åren.
Jag minns så väl den sista nyårsaftonen med mamma.
Jag minns den första utan henne också, väldigt väl.
Vi fick sovplats hos familjen som inte hållit i festen. Och allt kändes så där mysigt igen.
Men de visste nog inte hur lyhört det var i deras hus. För när jag och min syster borstade tänderna kunde vi mycket väl höra exakt vad de sa om våran pappa.
Jag önskar att jag sluppit. Men jag är nöjd att pappa slapp höra.

Nu är jag här.
Med familj.
Med absolut inga planer för nyårsafton.
Och jag skäms!
Om jag kunde kanske jag skulle kunna försöka tigga till mig fler vänner då jag slapp tigga in mig på nyårskvällen hos någon.
Men så här är det ju varje år...

Jag sänder en tanke till de som inte har någon på högtidsdagar.
Jag har min familj! Tack och lov!
Jag önskar bara att jag kunde ge dem ALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar