tisdag 21 december 2010

Julpynt

Hos mig finns det mest ärvda ting som ni kanske förstått.
Det handlar mest om min mammas och farmors saker.
Men jag gillar det skrapt! Här har vi bl a farmors gamla ljusstake. Och paradhandduken är alldelens underbar...




För något år sedan hade vi stora problem med vår yngsta dotter som stoppade än det ena än det andra i våra skor...
När vi så skulle plocka ihop julpyntet ett år så var jesusbarnet i krubban borta! Och det känns ju lite konstigt att inte ha ett jesusbarn när man har allt det andra till.
Vi hjälptes åt att leta allihop.
Jag är inne i köket när jag hör min aldsta dotter ropa:
- Mamma! Jag har hittat Jesus!
- Halleluja! ropar jag tillbaka ;)
Det lilla barnet hade legat i en av mina vinterskor...



2 kommentarer:

  1. Haha, den lilla sötnosen!
    Passande utrop för det återfunna Jesusbarnet by the way ;)

    SvaraRadera
  2. Hi hiii Visst kan dom dom små ;)
    Kom igen nu bruden!Ut med julen bara *ler*
    Jag låter kanske sockersöt men aj den som messar med mina ideer *fniss*
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera