tisdag 14 december 2010

Nalta kylslaget

Det är en aningens kallt nuförtiden.
Det skälver i knäskålarna fortfarande efter helgens ritter.

Min kära stor Pålle är accepterad av den lille, som alltid mopsat upp sig och var mest dominant. Men nu är det andra tider. Den nya, store Pållen har alltid varit underlägsen, men nu är det han som är boss i hagen. Men på ett bra sätt. Det är inga vilda tok-rangordningar, utan det har räckt med öron bak och en spark...



Han är allt som jag någonsin har kunnat önska en stor häst skulle vara! Lugn, snäll och sjujävla startsnabb kobent snygging!
Här däremot... Har vi den osminkade sanningen! Jag frös... Men ALLT det roliga väger upp :)


3 kommentarer:

  1. Vad fina ni var på bilden! Vi får komma och kika på honom vid tillfälle :)

    SvaraRadera
  2. Åhh vad roligt att han är allt som du önskar att en häst ska vara!!

    Ja ni ser så fina ut!

    Önskar er en bra julvecka!!

    K är nalta nervös över att du fick lotten att köpa julklapp till honom i år!! Hihi! Du skulle ha sett hans ögon då han fick höra´t!! Skulle ha vart inspelat!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Han borde vara nervös... he he he! Min reaktion var: Neeej! inte K! Vad i helsa friden ska jag ge honom!? Men kom snabbt på att han har en härligt humor :) Så jag tror att det kommer att passa ;) Kram på er, och hoppas vi ses under julen eller nyåret...

    SvaraRadera