söndag 26 december 2010

Nyårslöften!


Tror nästan att varje svensk avlagt ett nyårslöfte...

Jag har gjort det några gånger också. T ex sluta snusa, sluta med godis, börja motionera mera.
Men hur ofta håller det?
Jag har i och för sig slutat snusa. Men allt det andra är en annan femma ;)

Men jag tycker det är ganska roligt det här med ett nytt år... Det är ju en nystart på ett sätt!

Och i år kommer jag säkert klämma fram åtminstone ett löfte.
Hmm, vad ska vi ta då?

- Sluta med godis!

JA, jag önskade att jag skulle kunna sluta med denna jä-la plåga. Erkänner att jag äter godis VARJE dag. Humöret går ju upp och ner, tyvärr. Och dessutom försvinner en hel del pengar på snask. Fy mej! Men jag brukat dra till med att det finns värre beroenden jag kunde ha hamnat i, eller hur?

Det finns ju en hel radda med saker som jag önskade jag kunde förbättra. Men det har väl alla skulle jag tro.

- Avsluta saker jag påbörjat...

- Vara mer beslutsam och skita fullständigt i vad andra tänker :)

- Vända ryggen till skitsnack!

- Motionera mera. Men nu när jag har Pålle tycker jag att jag rör ganska bra på arslet.

- Bli duktigare på att spara.

- Bli effektivare!

- Ta tag i saker som förstör för mig.

Ja, listan kan göras lång. Men har hört någon vis människa säga: löften är till för att brytas. Dit hör nog mina nyårslöften ;)

2 kommentarer:

  1. Om man har många nyårslöften, så kanske man håller i alla fall några av dem.
    För mig är det maten och motionen som gäller.
    Godis slutade vi med för en månad sen, och det har gått hur bra som helst, även under julen när det bjöds på en hel del av den varan.
    Lycka till!

    SvaraRadera