söndag 17 oktober 2010

Härlig helg!

Vilken underbar helg! (Och nu menar jag inte att den varit underbar för min käre fästman har jobbat) Vädret har varit strålande, riktiga vårkänslor kommer fram och lurar.
Vi har hunnit med att göra skidspår hemma på våra lägder.

Min karl har inte egna längdskidor. Men farbrorn som bodde här tidigare lämnade kvar några äldre skidor som fungerar fint att åka på. Min syster har lånat dem under helgen och åkt här hos oss. Det är otroligt hur mycket barnen utvecklas på ett halvår... Min yngsta låg hela förra vintern och grät i förtvivlan, med skidor på fötterna. Det slutade med att hon hatade dem!
Nu, åker hon som hon inte gjort annat.
- Men jag ramlar då och då, tillägger hon.

Idag har det varit hökörning på förmiddagen. Det känns efter en timmes intensivt hölyftande kan jag säga. det räknar jag som en ordentligt pass :)

1 kommentar:

  1. Härligt med en underbar helg :) Blev riktigt imponerad när jag läste om den äldstas skidutveckling :) Heja, heja!

    SvaraRadera