måndag 25 oktober 2010

Hästhandlartalanger!

Är det någon som vill nosa upp en riktigt lufsig och rentutsagt pissig hästaffär så hör av er till mig! Jag har börjat kunna det där nu :)
Var ska jag börja...
- En person hör av sig till mig och är intresserad av att köpa min häst. Jag måste absolut hålla den till hon kommer. Hon säger dag och ska höra av sig om tidpunkt. Kärringen hör aldrig av sig. Jaa, hon kommer inte hit heller, om ni nu trodde det!

-Jag får tag i en häst som ska skänkas bort. FÖR bra för att vara sant tycker jag som åker iväg och provrider och blir helfrälst. Helt underbar häst! Men nej, det ändras... vill inte skänka bort. Vill låna ut på fodervärdsavtal istället. Ok... säger jag.
Men tjejen skickar ett sms efter att jag ringt massor av gånger, (jag ville veta när påle skulle flytta in hos mig) hon har gett honom till en kompis! Vad i hela friden!?

- Ser en annan annons om bortskänkes pålle. Hör av mig och vi betämmer att jag hör av mig inom två dagar. Hon skulle frakta honom till mig, perfekt! Men nej, hon ändrar sig, det är inte bortskänkes. Utan livslångt fodervärdsavtal som gäller där också.
När jag ringer redan dagen efter för att höra att de verkligen kommer den dagen vi pratat om sååå... ja, precis! hon svarar inte. Klickar bort samtalet och vägrar svara.

- Vad händer nu då? Jo, den första hästen som en annan tjej skulle få. Tjejen har backat ur, hon fick tag på en annan häst. Jag blir erbjuden att ta pållen. JA! Jag bokar fast honom. Men jag vill läsa fodervärdsavtalet.
DÅ ändrar jag mig! Det kändes på en gång att det aldrig skulle bli bra nog. Dessutom fick jag inte försäkra hästen. Och det är för mig ännu en gåta. Jag SKA ha en försäklrad häst, så är det bara! det fattar väl vem som helst?

- Det senaste är en otroligt underbar/i vanliga fall dyr/ extrem häst för ynka 12000sek... Att något var fel, japp, det kan du slå dig i backen på! Han stod för fasiken inte ens i Sverige.

Som sagt, vill ni ha hjälp med att nosa upp skabbiga hästhandlare och lögnare, jag kan visa er vägen. Jag tycker jag har gått igenom en del av dem.
Men jag ger f-n inte upp. Någonstans finns en till drömpålle som är i större modell till mig och barnen. Och våran skruttbulle ska vara kvar :)

4 kommentarer:

  1. Nej, men... igen?!?! :(
    Skickar lite stärkande kramar! Du är värd att få lite tur snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Hrm! Kanske ska man be dig kolla upp han vi köpte en film av. Den har inte kommit än...

    SvaraRadera
  3. Det var tur jag hotade det med din inblandning.. Fick filmen idag! =)

    SvaraRadera
  4. Jaa, jag förstodd att han skulle skita knäck. Alla verkar ju göra det när jag blir inblandad... Men är jag en nöt som försöker så är jag. Men vilken tur att det hjälpte någon ;)

    SvaraRadera