måndag 25 oktober 2010

Stickkurs

Jepp, har börjat en stickkurs. Skitskoj enligt min mening.


Jag kan sticka litegrand, men det fattas ju en hel del när man inte kan läsa ett mönster... eller blir helt galen när jag läser ett mönster. Huvva!

Vi har provat att sticka olika typer. Jag har gjort slätstickning och rätstickning.
På andra träffen ville jag påbörja något, så jag fick godkänt att starta med en grytlapp. Och jag skulle absolut göra i slätstickning. Typiskt mig!


Om det blev en grytlapp, NEJ, här nedan finns bildbevis på min grytlapp som blev en disktrasa.



Har sett flera som stickat eller virkat sina egna disktrasor. Att just min trasa ser ut som jag klippt ut en bit från min fars gamla brynja är väl något jag får tänka på tills nästa gång.
Men försöker se det hela positivt, jag ska ju lära mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar