söndag 21 november 2010

Kyla


Här är det fyllt med vedträn i vår trätunna. Det ligger runt -14 idag, det räcker gott tycker jag!
Sopen är hittat i vår loge, tycker den är superfin. Ja, ni som är känsliga tycker säkert den är äcklig, men det skiter jag i. (Det är ju redan så mycket skrot från veden tycker jag)
Till helgen är det släjdare från orten som ska ställa ut sina alster till försäljning på församlingshemmet i Norsjö, då brukar jag få julkänsla som heter duga. Dessutom är det skyltsöndag :)
Helgen efter det är det julmarknad i Skellefteå. Det är första året jag och tjejerna ska dit och kika. Över 60 stånd, är en hel del det! Får jag inte julkänsla då så kommer den nog aldrig ;)
Ska bli superskoj!

5 kommentarer:

  1. Åh! Är skyltsöndagen redan nu till helgen? Så himla mysigt! :) Vilken bra start på hemkomsten till helgen :) Puss

    SvaraRadera
  2. Tack för awarden! Ska klura ut några bra och fyndiga svar bara...!

    Jamen ska ni hit till staa´n!! Då passar det väl bra med lite adventsfika hemma hos oss om ni får tid över. Här ska det premiärglöggas på söndag! Ni är jättevälkomna då! / Linda

    SvaraRadera
  3. Är det huset erat på bilden överst på bloggen? Får en känsla av bullerbyn...så himla fint!

    SvaraRadera
  4. Joru Linda, det är vårt :) Fick tjata i några år på ägaren, tillslut blev det budgivning! Blev dumförklarad av banmannen när vi skulle låna pengar, jag ville verkligen HA huset, och omgivningen :) Tack för senast!

    SvaraRadera
  5. Heeej!
    Jag diggar dina beroenden. Tycker INTE du ska sluta med dom *fniss*:)
    Tack snälla för dina fina komplimanger!! Sätter sig djupt.....
    Hoppas du får en bra dag på marknaden!
    Själv får jag så snällt stanna hemma då alla pengar går till barnens julklappar :/ *ler*

    Kram på dig gumman!

    SvaraRadera