måndag 15 november 2010

November...

Gruvade mig inför hösten/ vinter, tycker det blir lite för kallt och mörkt ute...
Men helt plötsligt är det december snart :)

Har faktiskt skrivit komihåglapp så att jag inte glömmer det jag tycker ska finnas under decembermånad.
Godsaker, glögg, pynt, pyssel och sånt där härligt som man bara mår bra av!
Det skulle vara skoj att försöka sig på att göra egen pepparkaksdeg t ex. Men vi får se var det slutar.

Kan ju meddela att jag försökte mig på att göra äppelmos av min kära svägerskas äpplen. Men det såg ut som jag samlat ihop någon familjs magsjukekräk... Bättre lycka nästa gång!?


Äppelmosmakerska? Njaa...

Nädu, nu ska jag fylla på komihåglappen :D

2 kommentarer:

  1. Vilken superfin bild på dig, snygging! :)
    Är också sugen på att baka lite till jul. Kanske man skulle göra som på den gamla goda tiden och ta en gemensam bakardag på valfri ort? ;)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en superduper idé! Skulle vara underbart skoj!

    SvaraRadera