måndag 1 november 2010

Motionera mera!


I lördags hade jag som vanligt beslutsångest... Och denna gång stod det mellan ett par jogggingskor. Ett par svarta 600 spänn och ett par gudomliga, men 1300 riksdaler.

Och eftersom det inte riktigt är säsong för det så tar jag de billigare, som ändå var 100 gånger härligare än mina blå, som är 3 år gamla och har hål så att vänster stortå pekar ut.
Och faktiskt härligare än mina gamla favoriter som är 10 år gamla...
Som min sambo sa: Det kanske var dags för ett nytt par...

Och igår invigde jag dessa med att faktisk jogga! Heja, heja! Hade införskaffat en pannlampa också eftersom vi bor i buschen och inte har gatulysen drygt en kilometer vid vårt hus.
Halkande tog jag mig till grannbyn och visade mina vackraste steg ;)
Tycker att det är skitjobbigt att jogga, en riktig pina.

Men nu är det så att jag måste ta tag i saker och ting. Måste få en betydligt bättre kondis innan mars nästa år. Så är det press dessutom! Det är oftast då jag bara ger mig och skiter i allt. Men jag måste göra detta. Jag vill detta :) Under våren kommer jag att kläcka ur mig det, hur det än går.
Och ett tack till min gubbe som peppade mig till att ta tag i detta :)


Tittade var som tillverkades igår kväll och numera hänger bredvid vår ytterdörr.

( Jag vågar inte sätta en spik i våran nya dörr...)

2 kommentarer:

  1. Riktigt fin krans :)
    Måste messa dig nu, för jag blev så nyfiken :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är!! Är helt imponerad!! Heja heja! Kram från oss alla!

    SvaraRadera