lördag 28 maj 2011

ÄNTLIGEN!

Har haft min Pålle i min ägo i snart ett halvt år, och inget spektakulärt har egentligen hänt. (Även om jag tycker varje dag är spektakulär ;)
Idag blev det av, trots pissväder i form av dis och småskvitter. Men jag är grymt nöjd att det inte ösregnade som igår.
Vi (jag, min far och syster) åkte till Skellefteå just efter 800 i morse. Väl där avtog både min handskakning och även min lökringsodling under armarna :)
Pålle gjordes iordning och selades för.
Ute på banan gjorde jag de STORA tabbar som en riktig kusk ALDRIG skulle ha gjort.
Nämligen: Volta i fel varv och vända på fel ställe...
Suck, vad ska jag säga? Joo, jag är nybörjare på detta att vara på banan helt enkelt.
Det var egentligen meningen att jag skulle få sällskap på banan av en annan tjej och hennes häst, men hon stod vid sidan av banan och slet sitt hår. Men nästa gång ville hon gärna vara och köra sin häst också och hjälpa mig och ge goda råd. Vilket jag tycker låter mycket bra!
Jag ger mig själv en STOR klapp på axeln för att jag vågade mig in på detta och att jag kommer att fortsätta våga :) Jag vill verkligen detta!
En stor bugning till Pålle som ställer upp i vått och torrt, en för mig slipad diamant som ger så mycket!
Tack även till min far och syster och självklart min härliga familj!

1 kommentar:

  1. Heja Erika, vad modig du var!
    Och du vet ju vad de säger... "Rom byggdes inte på en dag"!, "Övning ger färdighet!", och alla andra dåliga liknelser jag kan komma på ;)
    Skämt åsido så var du rackarns duktig som ens tog dig ut på banan. Jag hade nog fått stora skälvan och backat ur. KRAM

    SvaraRadera