söndag 22 maj 2011

Mer bröllopsfunderingar...

Brudklänning - Under konstruktion
Skor - Check!
Frisyr - Check!
Smink - Check!
Vita underkläder- Måste jag ha det? Jag menar vita? Joo, måste nog införskaffa.
Tiara - Check!
Örhängen &
halsband - Check!
Ringar - Check!
Något jag glömt? Säkert! Men det tror jag löser sig :)
En sak som jag konstigt nog skulle vilja ha på min stora dag är:
Vackra naglar!
Men vad tror ni? Har någon chans med mina sönderbitna, ingrodda, snedvridna skabbnaglar?
Men det finns väl billiga lösnaglar?
Minns för många år sedan, när jag och min karl var på en 50-60-talsfest här på samhället. Vi blev lagomt kalas bägge två... Jag var urtjusig med kvällens kortaste klänning och lösnaglar. Men allt eftersom kvällen blev senare så tärde det nog lite väl mycket på nagelstackarna, så de började ramla av. Men jag tuggade tuggummi febrilt för att kunna kleta fast dem igen! Gick sisådär. Men kul hade vi :)

2 kommentarer:

  1. Härligt att ni lyckats välja ut ringarna nu! Eller ja, ringen. Magnus hade väl kanske inte lika många alternativ som du? :)
    Billiga lösnaglar finns helt klart, men som du säger brukar de inte sitta så bra tyvärr. Men börjar du spara ut dina egna naglar går det ju att göra fransk manikyr tex? :)
    Åh vad jag ser fram emot eran stora dag!!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    hade inte tänkt kommentera gifteriet; hittade en blogg som du kanske redan har sett:

    http://retro-stuff.blogspot.com/

    Kolla in sommarjackan! En sån vill JAG ha! =)

    Küss!

    SvaraRadera