söndag 28 augusti 2011

Jag sliter mitt hår!


Tänk så gudnåderligt less man kan bli, eller hur!?
På sig själv!
Ja, jag är skitless på mig själv.
Jag ska inte klaga, för jag har så mycket att vara tacksam över. Men det är just mig själv som är problemet.
Jag lägger upp tro på att jag ska fixa saker, men det går käpprätt åt h......
Det var nog därför jag la upp mina löften på bloggen, jag visste att det skulle bli skit redan från början.
Jag kan t ex. inte träna Pålle som jag vill eftersom han varit skadad på olika sätt. Tyvärr.
Just nu vräker jag i mig godis!
Svär gör jag fortfarande, om än lite, lite mindre.
Och än en gång: Jag gör aldrig klart saker.
Jag vill så mycket, men gör bara en dutt på varje sak, så det blir inte något.
Och än en gång... Hur kan människor ha råd med dyra märkeskläder, gå på spa, ha personlig tränare, hemhjälp, kunna sticka som en stickmaskin, virka som värsta knyppelknypplerskan, bli en bra affärskvinna, odla hemma så att minst hälften blir självförsörjande....
Jag kan fortsätta länge!
Jag, jag slår av nyheterna för att slippa stressen och se skiten.
Har mina fula kläder från Jula och secondhand.
Jag är inte rik, jag HATAR pengar. De styr hela världen, och jag blir GALEN av det!
Jag skiter fullkomligt med att diskutera saker eftersom jag inte kan stå för mina saker, för jag vet ingenting om något.
Och hur fasen ska jag kunna odla mycket och bli till liten del självförsörjande när jag är livrädd för äckliga paddor och grodor som sitter och stirrar ut mig. Hoppar och skriker när en lite mus springer förbi...
För i år har jag gett bort mina fina morötter, som jag för första året hade lyckats med, till rättjä-larna som svämmar över här i Norrland under hela sommaren. De åt upp morötterna och lämna blasten åt mig, tack för det!
Vinbären gav jag till alla fåglar eftersom jag tyckte att de skulle få något gott att smaska på. NOT! Jag hade inte hängt upp cd-skivor eller något annat som glänsde.
Tomaterna har visst inte tyckt om växthuset, har endast blommat...
Jordgubbarna är överfyllna med myror och har för tråkig jord, så det har räckt till 3 frukostar...
Nää, nu får jag inte klaga mer!
Får fundera ut hur jag enklast kan göra så att trädgårddrömmarna ska bli bra nästa år då.
Vi hörs snart, med positiva ord. Känns bättre att få vräka ur sig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar