tisdag 9 augusti 2011

Lämnade men köpte


Idag återlämnade jag en hel bunt med böcker på bibblan. Jag är en flitig kund där, och jag tycker att man verkligen ska utnyttja ett sådant bra ställe istället för att köpa alla böcker man vill ha.
Och nu har jag ett erkännande att göra dessutom...
Jag lånar en hel del, japp, det gör jag. Men... jag läser inte ens hälften. Ja, det vill säga om det inte är barnböcker. Då får jag minsann en bok tryckt i fejjan varje morgon och kväll :D
Nää, oftast är det mest för inspirationen. Tycker det finns så mycket duktiga fotografer där ute som verkligen fångar mig med fina bilder. Så oftast kan jag läsa en liten dutt men glor mest bara på bilderna, avkoppling :)
Denna var en av dem som jag lämnade igen.
Bläddrade igenom den hos min svägerska och tyckte det var många intressanta/ GODA recept i den. Lånade den, och hipsvips har den legat på min kökssoffa hela sommaren, typiskt!
Åkte om på seconhandaffären och där mitt mellan ögonen är den, för 25 spänn. PERFA!
(Ibland ska man kanske köpa böcker också ;)
Och det allra bästa, hos mig finns ingen stress... här kan den få stå i min bokhylla flera år och vila upp sig innan jag hittar den igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar