onsdag 20 juli 2011

Den första prövningen...

Ja, redan första dagen blev en prövning :D H&M katalogen kom i brevlådan!
Tycker deras jeans, kappor och kavajer är helt underbara i år.
Det är inte ofta jag beställer från postorder. Erkänner att jag oftast missar att blusen är 54 cm lång när jag själv vill att den istället ska vara 74 för att inte bli kall om magen eller ryggen. Brukar även dundermissa materialet! Oftast tycker jag att det är för tunt, tajt, kort eller stelt. Med andra ord: Jag är en känn- klämmare. Jag vill känna på kvalitén, därför brukar det sluta med att jag går till affären istället.
Berättade för systerbarn att jag minsann skulle försöka mig på att inhandla allt i klädväg på lopppis. Tjejen stirrar förskräckt på mig och gör en äcklad min. ( 13 år gammal och redan shoppinggalen sedan några år tillbaka...)
Jo, på tal om shoppinggalen... Jag var på den lokala secondhand/loppis butiken och hittade "virknystan", för totalt 6 kronor. Ni vet, sådana som jag ska virka härliga korgar av.
Ja, det är också något jag skulle vilja göra, men när..? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar