torsdag 28 juli 2011

För några veckor sedan

igen... Så var jag och familjen i en by några mil bort, på mitt årliga besök hos Ringvor i Rengård. Ni som gillar hantverk ska verkligen ta er dit! Kolla in hennes blogg också, som jag nyss hittade.
Tycker det är underbart att gå där och strosa bland alla helt underbara skapelser och kreationer som hon och andra gjort.
Dessutom har hon workshops, tror jag det heter... Dit man kan anmäla sig och vara med en dag, tillverka och lära sig. Har tyvärr inte varit på någon sådan.
Jag har anmält mitt intresse för flera år sedan på en vävningskurs och även pratat om att lära sig spinna. Men tyvärr är det inte så många i min närhet som vill lära sig det tillsammans med mig. Men den dagen jag känner att jag har kosing över ska jag banne mig "hyra damen" så hon får lära mig :)



Och som jag skrev i förra inlägget... Då jag var skeptisk till rävrumpan kring halsen. Men en mink oppa skall´n då?
Min karl har en härlig skinnmössa med kaninpälsfoder, och den är underbar. Skinn och päls ÄR ju det ultimata när det är riktig snöstorm ute. Så, vi får se...
Nä, nu måste jag kika mer på Ringvors blogg :)

1 kommentar:

  1. Päls från djur som har fått leva i frihet har jag inga som helst problem med, men när man ser bilder från pälsfarmare kan jag inte för mitt liv förstå hur man kan bära dessa plagg. Det är ju tyvärr så att man inte kan veta varifrån pälsen på kläderna kommer ifrån. Jag vill inte gagna en industri där man inte behandlar djur värdigt utan rent sadistiskt. Sen är min dubbelmoral tyvärr ett fett faktum eftersom jag ändå äter kyckling ibland och de små stackarna har det inte lätt... ;0)

    Ärterna vi rensar är märgärt och det är en speciell sorts ärtor. Den ska sås ungefär samtidigt som bönor eftersom den behöver varm jord för att gro. Märgärt är väldigt söt i smaken. Vill man ha en nybörjarärta som inte kräver så mycket av värme och jordmån skulle jag rekommendera spritärt. Den smakar inte lika sött men det är fantastiskt kul att "pilla" ärtor till middag! :0) Och du... det finns inga dumma frågor, bara dumma svar!

    Kraaaam/ Anna

    SvaraRadera