söndag 17 juli 2011

Gårdagen

Vi åkte på auktion i Svansele. Men hejsan hoppsan, den startade ju inte förrän kl 1300. Och vi var på plats kl 1130, Hmm. Men i grannbyn, Gumboda, var det loppis och hantverksdag. Mycket människor var där, och en hel del fynd också...
När vi var klara i Gumboda så var det tid för visning på auktionen, perfekt!
Det var t.o.m. en sommarstuga som skulle auktioneras ut, spännande. Tycker det var hemskt att höra vad de gav för stugan. Hela 12500 riksdaler, hutlöst! Dessutom var det beläget fint, just vid vattnet. Ja, varför gav inte jag något bud då, tycker väl säkert en del tjatkärringar..? Jag kunde ha lagt bud... om jag hade haft 12500 över :D men det har jag inte.
Så... vad gör man när man inte har en sommarstuga vid vattnet? Inser fakta och tar tag i det lilla ruckel som står på vår gård. Jag SKA sova i den lilla stugan i sommar, med eller utan sällskap, tror jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar